The Keyring RPG
"Utförandet är helt briljant och skapar spelsug (...). Då har det också ett system för procedural generated content."
- Jonas Linderoth
"Kan även nämna för er som inte sett det live... Det är jävligt litet."
- Andreas Granander
"Det är intressant att se hur spelet löser dem genom att förena strategier från datorspelskonstruktion (korten för uppdrag, hinder, platser och avslut) med pryltrend (nyckelringskonceptet). Spelet känns som att det skulle kunna säljas på t.ex. Designtorget, och att döma av min medspelares reaktion skulle det också kunna gå hem i leksaksaffärer. Trots spelets ringa storlek är detta verkligen ingen liten sak."
- Fiktionslek, rollspel.nu
Developer: Åsa Roos
Publisher: Crowdfunded through FundedByMe
Platform: Pen and paper
Release date: July, 2012 (out of print)
Role: Creative Director
Credits: Maps and graphic design – Dan Algstrand, proofreading and playtest – Joakim Andersson, Playtest – Chris Kovacs
The Keyring RPG is a pen and paper role-playing game that I decided to crowdfund and print after having made five handwritten copies of the game. I printed 500 copies of this little RPG and they’re all gone by now, courtesy of Science Ficion Bokhandeln and a wide circle of friends who insisted they wanted one.
The role-playing game is a combination of two ideas, something that’s easy to carry and something that can be combined in infinite variations. I have made an English translation, but that is yet to be printed. Let’s just say that there isn’t much money in the pen and paper RPG industry. Below is a video I made of the game, and it will also give you an idea of the size of the little booklet.
Features:
- Procedurally generated adventures with place cards, event cards and monster cards
- A simple and versatile rules system, easy enough for a 5 year old to learn
- Pre-constructed maps for cities, villages, houses and countries, all in an easy-to-use format
- It’s so small you can bring it anywhere
- It is very cute